Baza Wiedzy
Dostęp do systemu OGNIVO
Wysłane przez Bartosz Flaczyński on 06 mar 2014 14:44

Ognivo

 

Dostęp do systemu:

 Komornik:

- Aby  komornik uzyskał dostęp do systemu OGNIVO wysyła z własnego adresu służbowego, maila z prośbą o przysłanie dokumentów potrzebnych do podłączenia do systemu OGNIVO na adres : dwr@kir.com.pl .

- zwrotnie otrzyma: umowę, regulamin, cennik, listę banków.

- Po podpisaniu umowy odsyła ja do Warszawy na adres:

 ul. Rtm. Witolda Pileckiego 65
02-781 Warszawa

z dopiskiem Dział Wsparcia Rozliczeń

- Do wysyłania zapytań potrzebny jest podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym oraz certyfikat niekwalifikowany wydany przez KIR.

- Po podpisaniu umowy oraz po uiszczeniu opłaty za przystąpienie, komornik zostanie poinformowany o rozpoczęciu procedury testowej.

 Asesor:

po podpisaniu umowy przez Pana  Komornika mozna dodać konto Asesora, w  tym celu należy: 

- zakupic certyfikat kwailikowany i certyfikat niekwalifikowany wydany przez KIR

- przesłać na kogo wystawiony jest certyfikat, date jego waznosci, nr seryjny oraz informacje na kogo podpisana jest umowa z kirem. 

 

 

Konfiguracja programu.

 

Należy wprowadzić kod GUID kancelarii w ustawieniach programu. Jeśli komornik nie jest wstanie podać nam nr lub nie można go znaleźć w mailu komornika, trzeba zwrócić się z prośbą o przysłanie nr do właściwej komornikowi Izby Komorniczej.

GUID wprowadzamy :

KK: konfiguracja-> kancelaria-> dane dodatkowe

Komornik SQL: konfiguracja -> Preferencje -> konfiguracja E-Kir

 

Zainstalować certyfikat niekwalifikowany i kwalifikowany w systemie oraz na karcie.

 

Następnie należy wysłać zapytanie testowe nr Banku 70200001

Po wysłaniu zapytania można skontaktować się z Kirem czy zapytanie do nich dotarło.

 

Kancelaria Komornika

 

Tworzenie zapytań.

Zapytania można tworzyć z poziomu karty dłużnika w sprawie.

 

 

Na karcie z repetytorium dłużników brakuje przycisku KIR.

 

Zapytania może tworzyć każdy z pracowników.

Wysyłanie zapytań.

 

Biurowość -> KIR-zapytania o konta bankowe

W module tym możemy filtrować przygotowane zapytania według daty utworzenia, wysłane zapytania, odebrane odpowiedzi.

Aby wysłać zapytanie filtrujemy zapytania według potrzeb klikamy wyślij zapytania.

Program poprosi nas o podanie pinu do certyfikatu kwalifikowanego w celu nawiązania zaufanego polaczenia z systemem. Później poprosi jeszcze raz o pin certyfikatu niekwalifikowanego w celu uwierzytelnienia się w systemie następnie poprosi o pin certyfikatu kwalifikowanego w celu podpisania zapytań podpisem elektronicznym.

Po wszystkim zapytania zostaną wysłane do systemu OGNIVO.

Pobieranie odpowiedzi.

Biurowość -> KIR-zapytania o konta bankowe

Klikamy pobierz odpowiedzi. System poprosi nas o podanie pinu certyfikatu niekwalifikowanego.

Program zaimportuje odpowiedzi z sytemu kir i doda je do właściwych spraw.

 

Komornik SQL

Tworzenie zapytań.

 

W programie Komornik SQL zapytanie tworzy się poprzez utworzenie pisma „E-zapytanie banku o rachunki bankowe dłużnika”

W drzewku pism wybieramy kolejno : 2.Przebieg postepowania-> F. Zapytania w trybie przepisu art. 761 § 1 kpc  -> D.-E-zapytanie banku o rachunki bankowe dłużnika.

 

Za pomocą przycisku „Dopisz” dodajemy banki które chcemy zapytać o konta dłużników.

Jeśli zajdzie taka potrzeba to na liście adresatów zapytań zmieniamy typ listu na „0 zł” aby nie została naliczona dodatkowa oplata .

 

 

Wysyłanie zapytań.

Aby wysłać zapytania należy otworzyć dowolne repetytorium -> na górnej belce wybrać „Pisma” ->

„e-Kir – zapytania o konta”

Program zapyta o nawiązanie połączenia szyfrowanego . Jakakolwiek odpowiedz zostanie wybrana , na ekranie pojawi się moduł Terminarza Biurowego . Zawiera on listę utworzonych zapytań które możemy dowolnie filtrować .

Na ekranie pojawi się okno z komunikatem potwierdzającym chęć przeprowadzenia wysyłki. Odpowiedź twierdząca spowoduje rozpoczęcie procedury. Jeśli podczas uruchamiania modułu nie zostało nawiązane połączenie z systemem OGNIVO, na ekranie pojawi się komunikat informujący o braku połączenia wraz z pytaniem o chęć nawiązania go w tej chwili. Jeśli odpowiedź ponownie będzie twierdząca, system nawiąże połączenie. Wybranie odpowiedzi negatywnej spowoduje przerwanie całej procedury.

W przypadku wykazania chęci nawiązania połączenia, kolejnym krokiem będzie wskazanie z listy certyfikatu niekwalifikowanego wystawionego przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. (w ramach procedury uzyskania dostępu). Jeśli w systemie znajduje się więcej certyfikatów, to elementem wyróżniającym ten certyfikat będzie nazwa wpisana w kolumnie „Wystawiony…” – „SZAFIR…”. Potwierdzenie wyboru następuje po wciśnięciu przycisku „OK”. Aby aplikacja mogła skorzystać z certyfikatu, wymagane jest podanie kodu PIN do tej części karty kryptograficznej, która zawiera certyfikat niekwalifikowany.

 

Kolejnym etapem jest wybór certyfikatu kwalifikowanego, który zostanie użyty do złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego na wysyłanych dokumentach elektronicznych. Certyfikat należy wskazać z listy, a następnie jego wybór potwierdzić przyciskiem „Wybierz”.

 

Program Komornik SQL rozpoczyna w tle przygotowywanie plików XML zawierających poszczególne zapytania. Dla każdego adresata/banku, który wystąpi w zaznaczonych pismach, przygotowywane zostają pojedyncze pliki XML, które mogą zawierać wiele zapytań.

Kiedy pliki zostaną utworzone, aplikacja przystępuje do złożenia podpisu elektronicznego. W tym celu wymagane jest podanie kodu PIN oraz zaakceptowanie za pomocą przycisku „OK”.

 

Aplikacja złoży podpis elektroniczny na przygotowanych plikach XML, natomiast musi jeszcze posiadać informację umożliwiające przyporządkowanie adresata wskazanego w systemie Komornik SQL do adresata, jakim jest bank w systemie OGNIVO. W tym celu program pobiera w tle listę banków z systemu OGNIVO i odpowiednio ją przetwarza. Jednak, aby mógł to wykonać, musi mu zostać ponownie wskazany certyfikat niekwalifikowany.

Jeśli cały proces przebiegł poprawnie, kolumna „Stan przetwarzania”, znajdująca się na liście pism, zostanie wypełniona stosownym komunikatem .

 

Pobieranie odpowiedzi

Aby pobrać odpowiedzi na  zapytania należy otworzyć dowolne repetytorium -> na górnej belce wybrać „Pisma” -> „e-Kir – zapytania o konta”

 

W otwartym module komunikacji z systemem OGNIVO wcisnąć przycisk „e-Zapytania”, a następnie wybrać opcję „Pobierz odpowiedzi” 

 

(6 vote(s))
Ten artykuł był mi pomocny
Ten artykuł nie był mi pomocny

Komentarze (0)
Pomoc Software Biuro by IT Tomasz Michalak Support Center fusion